ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ KONSULTACJI, SPOTKAŃ TERAPEUTYCZYCH W DOMU PACJENTA
ZAJĘCIA SĄ INDYWIDUALNIE DOBIERANE DO POTRZEB I PROBLEMÓW
PO KONSULTACJACH Z RODZICEM I OBSERWACJI DZIECKA
Psychoterapia dla dzieci i młodzieży.
Pracuję z dziećmi i młodzieżą, którzy:
- wykazują zaburzenia rozwoju społecznego czy emocjonalnego,
- przeżywają trudności w przedszkolu czy szkole: problemy w nauce, trudności
z koncentracją, nieradzenie sobie ze złością w stosunku do nauczycieli, rówieśników,
- przeżywają różnego rodzaju problemy adaptacyjne: pójście do przedszkola, szkoły, rozwód rodziców,
- mają trudności w relacjach z innymi, np. rówieśnikami,
- posiadają objawy silnego stresu: jąkają się, wycofują społecznie,
mają problemy ze snem.
Terapia dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi:
- zajęcia dla dzieci, które mają problemy w czytaniu i pisaniu
(dysleksja),
- zajęcia dla dzieci, które mają problemy w opanowaniu zasad ortografii
(dysortografia),
- zajęcia dla dzieci, które mają problemy ze stroną graficzną pisma, terapia ręki
(dysgrafia),
- zajęcia dla dzieci, które mają problemy w uczeniu się matematyki
(dyskalkulia),
- diagnoza i praca z dzieckiem z grupy ryzyka (ryzyko
dysleksji).
Terapia logopedyczna:
- diagnoza i terapia zaburzeń mowy.
Terapia psychologiczna:
- pomoc dziecku, którego rodzice są w trakcie lub po rozwodzie,
- pomoc dziecku po stracie bliskiej osoby (przeżycie żałoby),
- pomoc dziecku w sytuacjach trudnych, kryzysowych.
Terapia pedagogiczna :
- zajęcia przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole,
- pomoc dzieciom w nauce,
- odrabianie prac domowych,
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne – zajęcia mające na celu przezwyciężanie
niepowodzeń szkolnych,
- zajęcia usprawniające koncentrację, pamięć, uwagę, tempo i techniki czytania,
funkcjonowanie analizatorów.
Socjoterapia:
- pomoc dziecku z zaburzeniami w zachowaniu, zaburzeniami emocjonalnymi,
społecznymi: agresja, nadpobudliwość, lęki, nieśmiałość, ADHD, ADD.
Trening zastępowania agresji ART:
- Trening umiejętności zachowań społecznych, trening kontroli złości, trening
wnioskowania moralnego.
- Metoda przeznaczona do pracy z osobami mającymi problem w opanowaniu
złości i agresji, ucząca zachowania adekwatnego do sytuacji wcześniej wywołującej frustrację i gniew. Bazuje na nabywaniu przez uczestnika podstawowych umiejętności pro społecznych, radzenia sobie z trudnymi emocjami, a także prowadzi do stopniowego wzrostu poziomu moralnego. Trening zastępowania agresji sprawdza się jako metoda pracy z osobami
z różnymi deficytami społecznymi (relacje z innymi, problemy w wyrażaniu uczuć, tworzenie świata norm i wartości itp.)
Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi (dysleksja, dysortografia, dysgrafia, dyskalkulia) prowadzone są w oparciu o program edukacyjno – terapeutyczny „Ortograffiti” - kompleksowy system pomocy uczniom
z dysleksją realizowany wspólnie z Polskim Towarzystwem Dysleksji.

Stosujemy różnorodne i nowatorskie metody takie, jak:
- metoda 18 struktur wyrazowych – dla dzieci, które niewystarczająco
opanowały umiejętność czytania i pisania,
- kinezjologia edukacyjna Dennisona – „gimnastyka mózgu” dla poprawy wzroku,
pamięci, słuchu, spostrzegawczości, koncentracji oraz orientacji przestrzennej,
- muzykoterapia – wyzwalanie emocji, przeżyć przy pomocy dźwięku, muzyki,
- arteterapia – terapia przez sztukę, tworzenie,
- drama – rozwijanie wrażliwości i wyobraźni, doskonalenie umiejętności
współpracy z innymi ludźmi, umiejętności interpersonalnych i społecznych,
- bajkoterapia – terapia poprzez czytanie bajek,
- relaksacja.
ZAJĘCIA SĄ INDYWIDUALNIE DOBIERANE DO POTRZEB I PROBLEMÓW
PO KONSULTACJACH Z RODZICEM I OBSERWACJI DZIECKA
|